Jesteśmy po to, aby stworzyć warunki wychowawcze i edukacyjne, zapewniające wspomaganie oraz ukierunkowanie rozwoju dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi.
Chcemy wyrównywać i kompensować braki i opóźnienia w rozwoju. Skutecznie przygotowujemy dzieci do podjęcia nauki na dalszych etapach edukacyjnych.
- Zapewniamy wszechstronny rozwój dzieci na miarę ich możliwości i potrzeb.
- Uczymy wrażliwości na potrzeby innych.
- Kształtujemy umiejętność niesienia bezinteresownej pomocy.
- Wyrównujemy szanse edukacyjne dzieci.
- Zapewniamy warunki sprzyjające realizacji indywidualnej drogi rozwoju dziecka z wykorzystaniem jego indywidualnych predyspozycji.
Cele strategiczne przedszkola:
- Zapewnienie dzieciom możliwości wszechstronnego rozwoju i przygotowanie ich do codziennego życia.
- Kształtowanie tolerancji, wrażliwości, wyrozumiałości i otwartości, zrozumienia dla innych zachowań.
- Wspieranie we wszystkich sferach ( psychicznej, fizycznej, emocjonalnej, duchowej, moralnej, zdrowotnej) z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości każdego dziecka.
- Integrowanie z grupą, rodziną, środowiskiem lokalnym.
- Dostrzeganie potrzeb drugiego człowieka, w tym szczególnie dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Uwrażliwianie i modelowanie zachowań dzieci zdrowych jako zdolnych do niesienia pomocy i do traktowania dzieci niepełnosprawnych jako partnerów.
- Stosowanie specyficznych metod pracy z dziećmi niepełnosprawnymi, które umożliwiają stymulację ich rozwoju, aktywności i samodzielności.
- Indywidualizowanie pracy z dziećmi, również z dziećmi niepełnosprawnymi aby wyrównywać szanse edukacyjne.
Uczestnictwo dziecka niepełnosprawnego w życiu grupy pozwala na:
- Bycie sobą wśród innych.
- Rozwijanie wiary we własne siły i umiejętności pokonywania trudności.
- Wykształcenie motywacji i umiejętności pokonywania trudności.
- Przygotowanie do pełnego udziału w życiu społecznym.
Zasoby ludzkie:
- Wykwalifikowana, kompetentna zaangażowana i odpowiedzialna kadra pedagogiczna
- Zespół specjalistów – logopeda, tyflopedagodzy, psycholog, oligofrenopedagodzy, rehabilitant ruchowy, pedagog,
Zasoby materialne:
- Sale wyposażone w różnorodne pomoce dydaktyczne oraz zabawki umożliwiające wszechstronny rozwój i integracje dzieci.
- Gabinety specjalistów wyposażone w pomoce i sprzęt specjalistyczny.
- Sala do ćwiczeń rehabilitacyjnych.
- Wyposażenie ogrodu przedszkolnego w odpowiedni sprzęt do zabawy i rekreacji.